Už na škole mi bylo úplně jasné, že v Praze nedostanu kvůli režimu angažmá v žádném divadle. Postupem času se ukázalo, že tomu tak skutečně je. Z našeho ročníku šli do pražských angažmá jen herci, kteří přijali členství ve straně. Nezbývalo mi než jít do oblastního divadla… I když jsem se samozřejmě během let setkala s hrami, které mi nebyly po chuti, a velmi často jsem proto utíkala z divadla, nejčastěji do těhotenství.
JITKA SMUTNÁ, herečka, Naše Praha 2.cz, č. 1-2/2013
Že by v Ostravě, ocelovém srdci republiky, byla strana tak málo bdělá? A v Praze tedy hráli samí komunisti? To jsme o Suchém, Svěrákovi a spol. nevěděli! A kolik že má dětí? Dvě? Tak to jí vadily jen dvě hry?
Už na podzim roku 1989 nastaly problémy se zeleným Klementem Gottwaldem na stokoruně. Lidé bankovky nepřijímali, ničili je a přimalovávali na ně kdeco.
NAĎA KLEVISOVÁ, PETR MELNIČUK: Jak se rodila česká koruna, Hospodářské noviny, 8. 2. 2013
No jo, pamatuju se, jak lidi vyhazovali výplaty z oken. V Klubu spisovatelů jsem platil stovkou a jistý herec se nápadně hlasitě projevoval: „Kam s tím vrahem?!“ Záhy se provalilo, že působil coby fízl a provokatér StB.
Klid nebyl dopřán ani jeho píseckému hrobu, ani jeho dílu a hlavně básnickému jazyku, stojícímu svým novátorstvím v opozici vůči soudobým Nezvalovým či Seifertovým rýmovačkám.
Písek/Jihočeské Atény
Brožurka propagující město Písek takhle hodnotí Richarda Weinera. Nic proti vyzdvihování polozapomenutého rodáka, ale musí se přitom plivnout na české básníky první velikosti? Nebo v zpátečnické době vadí avantgarda?
Jakékoliv jejich další šíření či využití bez výslovného souhlasu redakce nebo autora je zakázáno.
(c) 2001-2014 Obrys-Kmen (ISSN 1210-1494)