Žák Tupolínek je drzý, používá hrubých slov, dělá nemravná gesta, vyvolává ve třídě konflikty a tak mu navrhnu sníženou známku z mravů. Nevím, nevím, ale je to už na vyloučení.
U žáka Kadlouska budu muset zvýšit nároky na matematiku, protože dělá chyby v základních početních úkonech. Ani rodinný rozpočet se mu nemůže svěřit, říkávala jeho matka.
Žáku Švarcimberku profesorka češtiny navrhuje nedostatečnou, jeho mluva je nejen plná gramatických chyb, ale i obsahově chaotická. A ta artikulace! Připomíná češtinu jenom vzdáleně.
S žákem Duňkem jsou jiné starosti, není schopen vysvětlit, odkud má peníze, a to dost vysoký obnos. Blábolí něco o tom, že si našetřil, protože neutrácel za svačiny, ale tomu může věřit jen bláhový učitel. Měl by jít do jiného ústavu.
U žáka Kursíka nemohu nalézt důvod, proč neustále měnil školy a kdy se rozhodl pro pěstování zeleniny, jak tvrdí.
Žákyně Barkánová ráda zpívá a snad i pěkně, to nemohu posoudit, avšak nechápu, jak si jako děvče může hrát s vojáčky. Mám obavu, že to s ní dopadne špatně, jen ať si vzpomene na Viktorku. Možná, že se shlédla v matriarchátu.
Když pozoruji žáka Tlustého, mám dojem, že duševně značně uvadá; nemůže si například vzpomenout, co říkal, když tolik usiloval o přestup na naši školu ze školy Komunikační Společnosti České.
Autor: Zbyněk Hradecký
[ PŘEDCHOZÍ ČLÁNEK | NÁSLEDUJÍCÍ ČLÁNEK | NÁVRAT NA OBSAH | FORMÁTUJ PRO TISK ] |