ZE ZÁPISNÍKU TŘÍDNÍHO UČITELE SUCHÁNKA

   Žák Tupolínek je drzý, používá hrubých slov, dělá nemravná gesta, vyvolává ve třídě konflikty a tak mu navrhnu sníženou známku z mravů. Nevím, nevím, ale je to už na vyloučení.
   U žáka Kadlouska budu muset zvýšit nároky na matematiku, protože dělá chyby v základních početních úkonech. Ani rodinný rozpočet se mu nemůže svěřit, říkávala jeho matka.
   Žáku Švarcimberku profesorka češtiny navrhuje nedostatečnou, jeho mluva je nejen plná gramatických chyb, ale i obsahově chaotická. A ta artikulace! Připomíná češtinu jenom vzdáleně.
   S žákem Duňkem jsou jiné starosti, není schopen vysvětlit, odkud má peníze, a to dost vysoký obnos. Blábolí něco o tom, že si našetřil, protože neutrácel za svačiny, ale tomu může věřit jen bláhový učitel. Měl by jít do jiného ústavu.
   U žáka Kursíka nemohu nalézt důvod, proč neustále měnil školy a kdy se rozhodl pro pěstování zeleniny, jak tvrdí.
   Žákyně Barkánová ráda zpívá a snad i pěkně, to nemohu posoudit, avšak nechápu, jak si jako děvče může hrát s vojáčky. Mám obavu, že to s ní dopadne špatně, jen ať si vzpomene na Viktorku. Možná, že se shlédla v matriarchátu.
   Když pozoruji žáka Tlustého, mám dojem, že duševně značně uvadá; nemůže si například vzpomenout, co říkal, když tolik usiloval o přestup na naši školu ze školy Komunikační Společnosti České.

Autor: Zbyněk Hradecký


Na všechny materiály prezentované na serveru obrys-kmen.cz se vztahuje zákon o autorských právech.
Jakékoliv jejich další šíření či využití bez výslovného souhlasu redakce nebo autora je zakázáno.
(c) 2001-2014 Obrys-Kmen   (ISSN 1210-1494)