Po bikinách přišly monokiny a na jedné žertovné francouzské pohlednici rienkiny, česky nickiny. A aniž jsme si všimli, po nahoře bez v časopisech i hospodách, přechodně i v některých pánských holičstvích přišlo dole bez všude tam, kde nahoře bez už nezabíralo, tedy téměř všude. Ale stupňování onoho bez je nezastavitelné a na rozdíl od naprosto nesmyslného růstu tak drahého jistým ekonomům, ani se samo nezastaví, dokud ještě cokoli je anebo alespoň úspěšně předstírá, že je.
Potichu a pomalu, takže nepozorovatelně jinak než časosběrnou kamerou, mění se lidé, věci i pojmy uvnitř. Po nahoře bez a dole bez se bez stáhlo do nitra a našlo si všude, kam oko dohlédne, nové příležitosti a možnosti.
Je tu zkrátka sezóna uvnitř bez.
Noviny lákající čtenáře slibnými titulky jsou uvnitř bez: bez jakékoli informační hodnoty a dokonce i beze snahy chudákům, kteří naletěli a výtisk si koupili, ve slíbeném pokračování uvnitř říci cokoli dalšího a skutečně průkazného. Čtenáři nejsou pitomí, a když v tom žurnalistickém kinder vajíčku opakovaně najdou prázdnou bublinu, už za uvnitř bez nevyhazují těžce vydělané peníze. Jaký div, že náklady periodik uvnitř bez rapidně klesají.
Zboží v nejlákavějších barevných obalech bývá uvnitř jen docela obyčejné, je uvnitř bez: bez oné úžasné chuti nebo jedinečnosti, slibované reklamou.
Dané slovo je často už ve chvíli, kdy se dává, uvnitř bez; bez záruky, že bude dodrženo. Nejvyprázdněnější je čípak asi dané slovo?
Dá se zapomenout, na co vše už dalo u nás slovo šlechtice jisté kníže?
Samozřejmě dá. Když se chce a dá se na zapomínání vydělat.
To uvnitř bez ovšem uvnitř už dlouho nevydrží. Klube se, klube, přirozeně bez skrupulí, klube se k vítěznému tažení světem bez ohledu na cokoli, bez ohledu na lidi.
Je nejvyšší čas mu bez rozpaků zakroutit krkem.
Autor: dl
[ PŘEDCHOZÍ ČLÁNEK | NÁSLEDUJÍCÍ ČLÁNEK | NÁVRAT NA OBSAH | FORMÁTUJ PRO TISK ] |