Snad ještě nikdy jsem nepocítil nutkavější potřebu podělit se se čtenáři Obrysu-Kmene o literární zážitek, jako jednoho dusného podvečera, kdy se mi čirou náhodou dostal do rukou interní časopis nejmenované obchodní společnosti. V článku o setkání managementu byla ocitována báseň, jež vznikla jako příspěvek k motivaci pro dosažení lepších výsledků korporace, a měla vyjádřit nadšení zúčastněných při realizaci plánů podniku. Jméno autora nebylo uvedeno a název obchodní společnosti vám nesdělím, abych náhodou nebyl popotahován za poškozování dobrého jména firmy.
Z básně je vidět, že poezie všedního dne má své místo i v post- postmoderním světě. Nabádám bedlivého čtenáře, aby ocenil jak štěpnost jednotlivých rýmů, tak odzbrojující sílu použitých metafor. Dílo samé nevyžaduje zvláštního výkladu, neboť jeho hodnota a odkaz promlouvající k dalším generacím lidského pokolení hovoří samy za sebe.
Střes se pak, milovníku poezie, byť jen pomysleti na slůvko slabomyslnost!
AŤ JSI Z AŠE NEBO Z HRANIC,
VYMYSLI VŽDY NĚCO NAVÍC!
KONKURENCE VELIKÁ,
ALE U NÁS ZANIKÁ.
V [název společnosti] JE SÍLA!
HALÓ, HALÓ,
PROČ JE ZÁKAZNÍKŮ MÁLO?
A TAK KŘIČÍM JAKO HROM,
AŤ JE JICH ZAS MILION!
ZVÝŠIT TRŽBY, SNÍŽIT SLEVY,
BUDEM JEZDIT BEZ NEHODY!
Pro Obrys-Kmen zaznamenal mxp
Autor: mxp
[ PŘEDCHOZÍ ČLÁNEK | NÁSLEDUJÍCÍ ČLÁNEK | NÁVRAT NA OBSAH | FORMÁTUJ PRO TISK ] |