Jak bych
to udělal, abych dokázal, jak mi záleží na tom
NAPRAVIT KŘIVDY
posud páchané na svatém právu podnikat například tím, že reklama už nesmí na budovy naproti škol vylepovat megaplákaty se sympatickými kuřáky a s nápisem ZA PŘESTÁVKU STIHNEŠ I DVĚ, a tím pádem už došla děsné újmy, navíc zbytečné, protože každý si přece má ohlídat zdraví sám? Jak bych to udělal, být odpovědnou vládou, odpovědnou hlavně trhu a jeho mezinárodnímu společenství?
No jak! S kapkou fištrónu a u vědomí solidarity podnikatelů, kteří si úplnou náhodou nekonkurují, a tedy nejdou po krku, našel bych kolegům z reklamy, které ostatně jeden vždy může potřebovat, zvlášť když jeho zboží by se bez reklamní masáže neprodalo, nějakou zvlášť líbeznou zakázku, zcela tutovou. Například bych jim dohodil nádherný kšeft, jakým je reklama na radar v Brdech. To může být velkolepá věc: ze všech médií, amplionů a obrazovek i novinových plachet se pořine tak dlouho chvalozpěv na radar, že ani jedno oko nezůstane suché a ucho hluché, a to tak dlouho, až už bude všecko všem jedno a ochotná agentura dodá do obou komor parlamentu zcela svobodné země ujištění o tom, že už všichni jsou správně informováni a téměř všichni s radarem v Brdech nadšeně souhlasí a těší se na tu lepou kouli jako na magnet budoucího štěstí. Zato se na nás budou přes oceán usmívat, což nic nestojí, parlament bude mít kýžené alibi, že rozhodl podle vůle lidu, a reklamní agentura se na masivní kampani zahojí a přijde si na své, bude na tom líp než při propagaci doutníků, viržinek a cigaret. Spokojeni a plni vděku budou nakonec i teroristé: budou s předstihem vědět, kam zamířit rakety, kdyby se snad k nim v rámci volného světového obchodu nějak dostali. Taky se nenajde žádný ministr, který by prosazoval, natož prosadil povinnost na každý obrázek spanilého radaru vepsat ministr války varuje... A jak krásná symbolika: když už má svět včetně Ameriky samé dost danajského daru, jakým se posléze ukázal tabák, dárek Ameriky světu, když už se svět odhodlal reklamní propagaci tabáku podstatně omezit, je tu nový dáreček, a to zas z Nového světa: radar. Dobrodiní samo. Oni by se snad rozdali. Vřelé díky za ty dary. Reklamní průmysl se nabalí. Kdepak titěrné žhavé tyče!
Autor: alch
[ PŘEDCHOZÍ ČLÁNEK | NÁSLEDUJÍCÍ ČLÁNEK | NÁVRAT NA OBSAH | FORMÁTUJ PRO TISK ] |