Umění má dva základní kořeny: obsedantní a dekadentní.
Ruku v ruce s uměním jde technika, malíř bez techniky je mazal.
Dobře se podívejte, na čem stojí umění, a máte dvě možnosti: buď vás položí,
nebo se odtrhnete od země.
Literatura by byla bezpochyby originální, kdyby spisovatelé neuměli číst.
Úspěšní plagiátoři jsou bez paměti, citují špatně, tak špatně, až se dá říci,
že jsou originální.
Věda exhaluje experimentem a exhibuje teorií.
Každý autor by měl vědět, že kritika nestřílí - do terčů.
Kritice nejde o spravedlnost, ale o právo svobodného projevu.
Polovina práce kritika představuje čtvrcení autora, druhá polovina jeho
půlení a jen zlomek ho postaví na nohy.
Kritika je bledá závist bez generových předsudků.
Placená kritika neplatí v plném rozsahu.
Kritika je nutné zlo, proto je svým způsobem schopna uhlídat svobodu.
Kouzlo kritiky spočívá v tom, že nesmí podlehnout zaklínadlům ani
Svatojánským proudům.
Kritika musí mít nejen dobrý žaludek, ale také nos.
Herecká kariéra s kolmým startem a vertikálním přistáním.
Když se scéna otočí s hledištěm, vznikne problém nejen v režii.
Univerzálnost filmu: když ho pustíte obráceně, doběhne také ke konci.
Střižna šetří čas diváka, nikoli jeho peněženku.
Filmový průmysl: jediné odvětví, v němž ekonomie hraje až druhé housle.
Impaktovaný časopis s krátery po dopadu vědy v praxi.
Impaktovaný bulletin s kráterem po výbuchu vědy.
Autor: IVAN FONTANA
[ PŘEDCHOZÍ ČLÁNEK | NÁSLEDUJÍCÍ ČLÁNEK | NÁVRAT NA OBSAH | FORMÁTUJ PRO TISK ] |