Karel Sýs – básník době navzdory
Drobné připomenutí básníkových pětašedesátin
Autor: DANIEL STROŽ
Hle Paříž...
Nádherná slova Denfert-Rochereau a Rochechouart, šišlající jako bleší trh. V září 1968 vyhrabu z hromady mosazi žluté dítě, sdrátovaného naháčka zlomeného v půli, netuše, že břicho ženy v dalekém Písku je již prázdné – náš první a poslední Kája, který bude žít jen několik minut.
Autor: KAREL SÝS
Stroj času
První takty skladeb na deskách jsou ohmatané
odřené nebo přeskakované
jak je nešetrný osud přejel nehtem nebo pilníkem
Autor: KAREL SÝS
Momentky? Celý život!
Nad novou knihou básníka Karla Sýse a fotografa Františka Dostála, vydanou soukromým nákladem na křídě a nazvanou PAŘÍŽ ZA HUMNY PRAHY (108 s., 12 básní, 85 snímků, jako prolog Sýsovo, jako epilog Dostálovo esejistické vyznání), přímo se vtírá banální označování fotografie i lyrické básně jako umění momentky
Autor: MILAN BLAHYNKA
Literárne a fotografické metafory
Recenzent na rozdiel od vnímateľa publikácie básnika Karla Sýsa a fotografa Františka Dostála PAŘÍŽ ZA HUMNY PRAHY (Kaliba, Modřany 2011) sa nevdojak ocitá v podstatne odlišnej situácii.
Autor: PAVOL JANÍK
Třicet dva hodin mezi psem a vlkem
pokus o recenzi stejnojmenné knížky a dramatizace
Autor: ZDENĚK STEHLÍK
Nešiřme polopravdy
Zatímco politika bývá obvykle spojována s polopravdami (v nejlepším případě) či dokonce přímo s bludy, kulturní sféra by měla být v tomto ohledu obezřetnější a objektivnější. Známe přece mnohé historické přemety, které se později jen obtížně vysvětlovaly a ještě obtížněji napravovaly.
Autor: TOMÁŠ HEJZLAR
Politika vkročila do poezie
Provádět třeba televizní diváky českými finančními bažinami Miroslava Kalouska, jejich správce, zjevně baví, protože tu platí cokoliv a zároveň opak: může tvrdit, čeho se mu právě zachce.
Autor: zrt
Saint Michel
Na proutěné židli
u kulatého stolku
s výhledem na fontánu Saint Michel
sedím a píši pohlednice.
Autor: RUT SIDONOVÁ